Standard Kandungan :
- 2.2 - Membaca dan memahami perkataan, frasa dan ayat daripada pelbagai sumber dengan sebutan yang betul.
- 2.3 - Membaca kuat pelbagai bahan bacaan dengan lancar, sebutan yang jelas dan intonasi yang betul.
- 2.4 - Membaca dan memahami maklumat yanng tersurat dan tersirat daripada pelbagai bahan untuk memberi respons dengan betul.
- 2.5 - Membaca dan menaakul untuk memindahkan maklumat yang terdapat dalam pelbagai bahan.
- 2.6 - Membaca pelbagai bahan sastera dan bukan sastera yang sesuai bagi memupuk minat membaca.
Standard Pembelajaran :
- 2.2.1 - Membaca dan memahami perkataan dalam ayat tunggal yang mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan sebutan yang betul.
- 2.2.2 - Membaca dan memahami frasa dalam ayat yang mengandungi perkataan dua atau tiga suku kata, diftong, vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan sebutan yang betul.
- 2.2.3 - Membaca dan memahami ayat majmuk daripada pelbagai bahan bacaan dengan sebutan yang betul.
- 2.3.1 - Membaca kuat ayat penyata dengan lancar, sebutan yang jelas dan intonasi yang betul dan berjeda.
- 2.3.2 - Membaca kuat pelbagai jenis ayat dengan lancar, sebutan yang jelas dan intonasi yang betul mengikut tanda baca.
- 2.4.1 - Membaca dan memahami maklumat untuk mengenal pasti idea utama dan idea sampingna dalam bahan multimedia dengan tepat.
- 2.4.2 - Membaca dan memahami maklumat daripada bahan multimedia untuk menyatakan maklumat mengikut urutan yang betul.
- 2.4.3 - Membaca dan memahami maklumat yang tersurat dengan tepat daripada bahan multimedia yang sesuai.
- 2.5.1 - Membaca dan memahami bahan grafik yang mempunyai perkataan dengan betul.
- 2.5.2 - Membaca, memahami dan menaakul bahan grafik dan bukan bahan grafik dengan betul.
- 2.5.3 - Membaca, memahami dan menaakul bahan bukan grafik untuk memindahkan maklumat kepada bentuk grafik serta ayat dengan betul.
- 2.6.1 - Membaca pelbagai bahan kreatif yanng sesuai untuk menambah kosa kata dan meningkatkan kelancaran bacaan.
- 2.6.2 - Membaca dan memahami pelbagai bahan bacaan berbentuk didik hibur untuk menambahkan ilmu dan kosa kata.
Assalamualaikum...sebagai seorang pendidik anda telah merancang pengajaran dengan tersusun dan terancang. Anda telah berjaya melaksanakan tugas untuk memastikan murid mencapai objektif pengajaran dan pembelajaran. Tahniah dan teruskan usaha anda.
ReplyDelete